Terug naar Blog
IMG_1761

“Build the brand” - met Sparkforce

Gepubliceerd op 14 oktober 2020 09:29

Beginnend bij het begin. Ik was verloskundige en na mijn eerste kindje begonnen de onregelmatige werktijden en 24 uurs-diensten aan me te knagen. Ik kwam energie te kort en ik dacht, ik wil eruit. Na goede gesprekken te hebben gevoerd met mijn vriend kwam ik steeds meer tot de conclusie, ik wil iets voor mezelf. Eigen baas zijn en vooral eigen tijden kunnen indelen. Mijn passie ligt wel bij alles wat met zwangerschap, baby’s en moederschap te maken heeft dus uiteindelijk vond ik het starten van een echopraktijk de juiste keus.

- Na de tussenbespreking op Locatie bij Sparkforce! In de reuzen ballenbak :) -

Ondernemen was nieuw voor mij, dus ik moest alles samen met mijn vriend uitvogelen. Waar begin je? Hoe begin je? Moet ik veel investeren? En waarin? Allemaal vragen kwamen op ons af en niet overal hadden we direct een antwoord op. We zijn toen een keer goed gaan zitten en hebben de hele avond gebrainstormd. Over namen van de echopraktijk, de locatie, het echoapparaat zelf, de inrichting van de praktijk, het schrijven van een businessplan, een website etc. We kwamen er al gauw achter dat ondernemen gewoon “DOEN” is. Dingen uitwerken op papier, mensen bellen, informatie zoeken etc etc etc.

De naam hadden we al redelijk snel. “Baby Glimpse.” Kort, krachtig en een goede samenvatting van wat er gebeurt in de praktijk. Je krijgt een “Glimpse” van de “Baby” te zien door middel van een echo. We hebben het logo laten maken en het begin was er. Na veel praten en denken kwam er een businessplan over hoe ons bedrijf er uit moest komen te zien.

We hadden de naam, het plan en het echoapparaat. Nu de locatie. We startten in Diemen. Dicht bij Amsterdam en in een medisch pand van een vriend van ons. Ook dat was geregeld. Alles stond klaar om te beginnen. Maar hoe word je gevonden? Wat is je uithangbord van je praktijk? Natuurlijk.... De website. Onze eerste website werd gemaakt door een kennis. Een jongen die ervaring had met het maken van websites en ook onze website werd met veel liefde gemaakt. Voor een eerste nieuwe website waren we tevreden en we konden aan de slag.

Nu 3 jaar verder hebben we een mooi bedrijf neergezet waar mensen graag komen. We hebben een duidelijke visie waar we heen willen met het bedrijf en hoe we willen groeien. We zijn continue

aan het kijken hoe we vooruitstrevend en onderscheidend kunnen zijn. Ook op het gebied van stijl en uitstraling vonden we dat we een andere weg in moesten slaan.

Via een vriend van ons kwamen we in contact met een paar jonge ondernemers die websites bouwen. Niet een standaard WordPress websites. Maar gemaakt in hetzelfde technische platform als bijvoorbeeld ‘Netflix’, ‘kickstarter.com' en de ‘NPO-websites’. Kai Brouwer, 1 van de eigenaren van Sparkforce kwam met een verhaal aan waar ik gelijk aandachtig naar ging luisteren. Hij vertelde; “Stel je hebt een straat waar 2 pizzeria’s zitten. Je kent de straat niet, de pizzabakkers niet en hun gemaakte pizza’s niet. Je gaat online om het een en ander aan informatie te zoeken over deze pizzeria’s. De ene heeft een slechte website wat geen uitstraling heeft en waar je niet met 1 druk op de knop de informatie kan vinden dat je graag zoekt, terwijl de andere pizzeria een prachtige frisse website heeft waar alles op staat dat je moet weten en wat makkelijk in gebruik is. Dan is het toch logisch dat je voor de pizzeria kiest met de betere website?”
Hier slaat hij voor mij de spijker op zijn kop. Sparkforce had al verschillende top websites ontworpen, dus zij waren de aangewezen persoon om voor ons aan de slag te gaan.

We zullen je meenemen in hun werkproces. Onderscheidendheid is een must, ook op website gebied. Er waren 3 fases die we moesten doorlopen om tot het uiteindelijke doel, de online website, te komen

- Tijdens de website bespreking met Kai en Lucas van Sparkforce -

-Fase 1 “De bouwtekening

Net zoals een huis een bouwtekening van bovenaf heeft, zo ook begint Sparkforce. Een website in grote lijnen met waar alles moet komen te staan. Na een goed gesprek met Kai waarin je alle wensen aangeeft voor op de site, kan er begonnen worden.

-Fase 2 “De layout”

Bij Sparkforce werkt een ontzettend getalenteerde designer. Lucas is zijn naam en heeft onder andere voor Nike het webdesign gedaan. We lieten hem dan ook volledig zijn eigen gang gaan wat kleuren en design betreft. Ons vertrouwen in hem was dan ook terecht, want hij blies ons weg toen we de eerste schetsen van de website in geur en kleur zagen ;).

-Fase 3 “Het CMS”

Als alles zo goed als klaar is, kan de website ingevuld gaan worden met teksten en foto’s. Hiervoor werkt Sparkfoce met het CMS. Content Management System. Het is een super eenvoudig systeem waarbij je zelf de teksten op de juiste plek invult, een foto toevoegt of zelfs een hele nieuwe pagina maakt. Robin Brouwer neemt je mee aan de hand, zodat je weet hoe het werkt

-Fase 4 “Alles checken en afronden”

Als alles ingevuld is wordt er natuurlijk nog een check gedaan om te kijken of alle knoppen werken, of alles op de goede plek staat, of er spelfouten zijn gemaakt e.d. Wanneer alles op groen licht staat, kan de website live. Bam!

Wij zijn ontzettend trots op onze nieuwe website. De jongens van Sparkforce zijn niet alleen ontzettend goed in hun vak, ze zijn ook nog eens fijne mensen om mee te werken, betrouwbaar, goede communicatie en mensen van hun woord.

Wij zullen altijd onszelf blijven doorontwikkelen op het gebied van onderscheidendheid. We zijn vooruitstrevend en op het gebied van webdesign ben ik er van overtuigd, dat het gelukt is. Met dank aan Sparkforce natuurlijk.